Forts; Det finns inställningsmöjligheter i NIBE:s värmepump för värme och vatten . Men en uppgift är där tagen emot för när process skall genomföras med viss frekvens och finns i menyn även om jag gör kontroll gång på gång senare, men uppgiften görs på samma felaktiga tid som första månaden för många år sedan.
NIBE har fått frågan varför det inte fungerar, men de svarar givetvis inte. Man kan tro att uppgiften är hårdkodad i programmet. Ibland har det faktiskt visat sig att det är ett segment i programmet som är gjort av någon som slutat och ingen vågar gå in i programmet och ändra med risk att följdproblem uppstår.
NIBE agerar även ”hårdkodat” och konservativt i andra sammanhang. NIBE sticker som ni ser huvudet i sanden och tvingar installatörer att tiga och skydda NIBE. Att dålig funktion blir följden innebär fyrdubbel kostnad för kund, men det skiter NIBE i. Tanken uppstår om NIBE egentligen tror på en framtid för företaget, när de agerar så egenmäktigt och orsakar sig själv och kunder skada? Forts;