virkesakuten

Ett verktyg för bättre virke.

97 Nibes dåliga värmepumpar.....

Forts; Tänk, efter ca 23 månader svarar Unnaryds Värme och Sanitet genom Markus ”en aning” omkring problemen jag nämnt här tidigare. I detta, sitt korta svar, bekräftar Markus att NIBE:s funktion som ska styra elanvändning med timpris (SPA), den är omdiskuterad.

Ja i mitt fall förefaller utrustningen för ofta göra precis tvärt emot.

Jag har åter igen bett honom svara och ta i bristerna, så det fungerar enligt NIBE:s skrivna närmast fantastiska omdömen.

Vi väntar på svar igen eftersom en dryg vecka varit helt tyst.

Uppdatering från NIBE gjordes förra veckan med korrigerat program. Förhoppning fanns i mig en liten stund. Men vad hade hänt;

Jo i telefonens app, som vi måste betala för årligen, där värmepumpen skall kunna kontrolleras, fanns tidigare visning av dagens timpris, men är nu BORTTAGET!

• Mindre justering av meny och menytexter, stod det i uppdateringens text. Att uppdateringen betydde något sämre, det var inte väntat, men det bekräftar åter NIBE:s falska kvalitet och simpla agerande.

Uppenbart vill man inte visa vilka timpriser som utrustningen skulle använda. Härmed bevisar NIBE sin ambition.

Rimligen bör det vara Nordpols priser som givetvis går att hämta på andra sätt. Men kunden med NIBE får det lite bökigare. En kundkrets där kanske bara 10% orkar kontrollera. Forts;

Taggar: Nibe, Virkesakuten;