Forts; Biometrias ovilja att ha med skogsägare vid kontroll av dennes väg indikerar, att de vill i snitt spara någon kvart på varje jobb och inte behöva förklara besluten. Skumt. Detta känner vi igen från annan ljusskygg verksamhet. Följden blir att även okunnighet består hos för många och förtroendet sviktar.
Även nybyggda skogsbilvägar sägs ha blivit utdömda helt godtyckligt vid bedömning av Biometria (de som använd olaglig matrisfub i 17 år).
Det har undrats om Biometria nu har ont om jobb.
Är avsikten att pressa skogsägare och göra vägar för ytterligare intressen i köparbranschen?
Vi bör minnas, att det finns vägar som aldrig blivit byggda för bil och släp.
Osökt går tanken till, om det finns en avsikt att snarast kunna köra den nya större storleken på ekipagen på de normala vägarna?
Skulle det vara lämpligt att fler kompetenta vägbyggare anlitas för kontroll av Biometrias jobb.? För det finns ju en risk att de använda vägkraven ”växer” i gruppen som kontrollerar. Det är ju bara skogsägare som drabbas.