virkesakuten

Ett verktyg för bättre virke.

96 NIBE värmepumpar och företagsmässiga kopplingar....

Forts; Under 23 månader har jag skrivit många mejl till rörfirman Unnaryds Värme o Sanitet, som installerat NIBE:s värmepump, som haft de brister som nämnt här under ytterligare tid. Markus Edvinsson och Marika Andersson har tagit emot mejlen, men inte svarat omkring de frågorna.

Men Marika svarade dock efter mejl och förra söndagens inlägg på Virkesakuten (bevis på att de läser) och uppmanade mig att dementera sista meningen där och Marika säger; ”Vill bara upplysa dig om att Unnaryds värme och sanitet är ett fristående bolag som inte ägs av Sverkers el. Vi har samma VD men i övrigt är det två helt skilda företag.”

Sverkers El har startats och länge ägts av Sverker Andersson och hustrun Gunilla. Båda står fortfarande som styrelse för företaget. I dagligt tal sades att Sverker också köpte UVoS för ganska länge sedan. Sverker Andersson är ju tillsammans med dottern Marika styrelse för företaget UVoS. Sverker finns där av en anledning.

Marika betonar att det är Markus och hon som styr över UVoS.

Markus har ytligt svarat på mejl samma dag som Marika. När jag då frågar Markus om han äger UVoS, så svarar han inte. Markus uppfattas som arbetande ledare för UVoS. Jag känner honom väl sen han bl.a. tagit motorsågskörkort på alert sätt.

Mycket talar för att det ekonomiska resultatet från UVoS transporteras till familjen Andersson, som lika starkt är inkopplad med Sverkers El, men där i stället sonen styr arbetet. Forts;

Taggar: Nibe, Uvos, Virkesakuten;
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: