virkesakuten

Ett verktyg för bättre virke.

Nya tider....

Det talas om att häxorna inte längre flyger till Blåkulla på kvast i samma omfattning som tidigare. Det är väl synd eftersom det borde vara t.o.m. mer miljövänligt än elbil.

Hur tar de sig då till ”festen”? Kommer det att bli ett politiskt problem? Vilket politiskt parti ser ”häxorna” som några som kan påverka deras valmanskår? Körs Blåkullaresan med mindre inblandning av biodrivmedel, då ändrar det utsläppen ytterligare eftersom vi vet att flyget är stort problem redan med sina utsläpp.

Nyligen hörde vi hur myndighet ifrågasatte om regeringens miljöpolitik når Parisavtalets mål etc.? Undrar om de ändå hade med konsekvenser av ändrade vanor till Blåkulla. Jag hoppas nu att min oro har lett mig fel. 

Jag hoppas Påsken blir bra!

Taggar: Virkesakuten;
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: