virkesakuten

Ett verktyg för bättre virke.

986 B Södra behöver förbättras

Fallet jag skriver om har även andra inslag som förekommer på Södra. Chefen för verksamhetsområdet säger saker som är ofullständiga och ger vid ytterligare förfrågning inga svar.

Problem som uppstår i omgivningen framställer chefen på sätt som är övertolkning för att glorifiera eget agerande. Ex. ett omfattande problem som Södra åstadkommit har även en tid av Södra värderats till belopp, som skogsägaren långt innan kom fram till med bevis. Men denne chefen vill dock bara betala ca hälften och ränta under många år och ersättning för makarnas kostnader och arbete låter han inte lägga vid sig. Trots detta missbud kallar chefen ändå det för är ”att de bjudit till”. Jag som sett det på nära håll, jag anser det vara tecken på synnerligen ohyfsat beteende från en chefens sida som är anställd för att utföra OK agerande till medlemmar. Lek med makt skulle nog andra nu kalla det för.

Notera denna andan på området tidigare, där en person i förtroenderådet med skinn på näsan såg till att förre chefen snabbt fick lämna området med förlorat förtroende.

Uppenbart försöker nye chefen på sitt sätt upprätta ett nytt eget ”påvedöme” där förtroenderåd, med någon form av påverkan, lindas omkring chefens fingrar. Eftersom det pågått en tid har många av dem fått taggtråd omkring fötterna, så de kan inte röra sig normalt.

Ser ni förtroenderåd som har svårt för att ”röra sig” så kan det vara området jag syftar på.

Taggar: Matrisfub, Södra, fuskfub;
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: