virkesakuten

Ett verktyg för bättre virke.

7 SMF Skogsentreprenörerna m.fl...

 P.g.a. ledande personers agerande på SMF (Skogsentreprenörerna), har jag här tidigare nämnt ytligt om det förhållandet. Jag har dock anat, att SMF genom total tystnad väljer ett agerande, som tycks vara enbart taktiskt, trots att det då tar avstånd från verkligt kunnande.

Torsten Kinnefors (kontorschef) och Karl-Magnus Hembjer har tidigt påstått att de kan matrisfub/fuskfub. Båda har hävdat att matrisfub fungerar. När de ombetts att förklara och bevisa riktigheten har faktaargument saknats. De har båda försökt med undanglidande manövrar och dragit sig ur sammanhanget. För några månader sedan tog jag kontakt med vd Anna Furness omkring problemet, eftersom det för vissa entreprenörer gör, att de inte får rätt betalt för de sista 3-5% av volymen de hanterar.

Då försökte Kinnefors stoppa hennes engagemang, genom att kasta fram egensinniga påståenden om mig, som är allvarliga nog för att lämna till åklagare. (Detta är inte utrett ännu eftersom Torsten Kinnefors inte själv vågat förklara sig och stå för sina felaktiga påståenden.)

Furness och del av styrelsens representanter har dock efter nya förfrågningar inte svarat något. Det tolkas som att SMF vågar inte som starkt inblandad större part gå emot virkesköparna. Det kan också förstärkas av, att de inte vill "köra över" de två i SMF, som haft felaktig kunskap och betet sig olämpligt för både SMF och skogsägare.

Hur utbredd är okunnigheten och tafattheten mot allvarliga brister i skogsbranschen?

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: