virkesakuten

Ett verktyg för bättre virke.

Tidningen Skogen 57

Angående inlägget från chefsredaktören på tidningen Skogen, så finns det fler anledningar för seriösa skogsägare att tänka till. Chefredaktören hävdar blandsvaren att: "Vi refererar och citerar."

Detta förklarar han med att de gör ingen värdering utan bara nämner vad de upplever. Detta innebär att en branschtidning som Skogen, som hävdar varje år, när de vill ha in prenumeration, att "de bevakar" olika ämnesområde. Detta vet vi är falsk varudeklaration.

På detta sätt har branschtidningar blivit som kvällstidningar, där lättsinne och vitsighet får utrymme.

Dessutom har de ekonomiska problem som gör att de inte försakar utrymme för lönsamma annonser. (En tidning beklagade att min insändare låg i kö bland många andra, samtidigt som de säger att utrymme för en angelägen annons tar plats från insändaresidan.

Som jag ser det får bolag och mäktiga maskintillverkare mycket stort utrymme. Ska detta från mäktiga intressenter få invagga skogsägare i att "allt är löst eller kommer att bli. Lita på oss".

 Lyssnar jag på kunniga skogsägare övertygas jag om, att det knappast finns en enda rimligt felfri avverkning. 80% har sannolikt dyra fel.

PS: När hade Skogen en insändare senast? Tidningen Skogen har blivit en skyddad verkstad.
Taggar: ATA, Holmen, Maa, SCA, SDC, Siljan, Södra, Tidningen Skogen, Vida, Weda;
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: