virkesakuten

Ett verktyg för bättre virke.

Kejsarens nya kläder...

Skogstidningarnas artiklar liknar alltmer kvällstidningskaraktär. Ytliga nyheter för att dra till sig blickar.

Eftersom skogsföretagen lobbar mot tidningarna, genom att ograverat skicka sina pressreleaser som läggs in direkt i tidningar, då blir det inte information på rätt sätt eftersom inte något ifrågasätts. Det är i stället farligare än reklam, vilken läses med mer kritiska ögon.

Artikeln påstår visserligen att skördarmätning inte är succé. (Jag tar det mer i egna inlägg.)

ATL skriver dock att "Södra använder stampris fullt ut". Det varierar verkligen lokalt, men det verkar bara vara ca 10% och då utvalt för Södras förhållande. Gillar inte när tidningar används som reklampelare för köparsidan.

För ofta får ledningsperson bli citerade i tidningar med sina retoriska ofta ensidigt positiva yttrande. För många skogsägare tolkar detta, som det är bara detta de behöver veta. Ex. citerades skogsdirektör Håkan Larsson på Södra som sa positivt och "att stampris är bra för köpare".  Läs detta med urskillnad. Senaste veckan har här skrivits om flera felaktigheter ni kan ta till er om sådant som ni som skogsägare måste bevaka, för att inte efteråt få  negativa och dyra överraskningar. Sådant som dock Södra tycker, att ni som företagare skulle begripa!
Taggar: Södra;
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: