virkesakuten

Ett verktyg för bättre virke.

Mer korrupt...

Jag sitter och väntar på besked och tankarna går till vad är det som nått mig på bara tre dagar.

1. Tre virkesköpare har skickat prisförslag, som är i huvudsak oanvändbara och delvis skambud. Ca 100 kr/m3 till högsta bud. I varje fall går det inte på lämnad prislista, att veta hur apteringen skall vara.

2. Undermålig omfattning av uppgifter i lämnade produktionsuppgifter. De kommer för sent och allt begärt är inte med. Uppkäftig och tillrättavisande skrivning från köparen.

3. Vid avverkning har i stället för begärd fil skickats en tillsynes felaktig fil. Vid kontroll med program som läser "på djupet" upptäcktes att "avlämnaren" manipulerat filen, för att skogsägaren skall bli ställd vid läsning. Det gick dock att rätta till och använda filen.

4 Trots tydliga besked vid visning för köparen avverkades hundratals "filéer i form av mycket mäktiga träd, som skulle bilda fond vid områdets senare exploatering. I mina ögon en fullständig stöld. En arsenal av undanflykter och påstående om händelser, som inte får inträffa vid avverkning, som det råder pågående tvist omkring.

5 Inlägget 531 Vida har nu kommentar kommit om Vidas felaktiga yttrande omkring felen i matrisfub. Kom gärna med fler besked eftersom sannolikt olika nödlögner har förekommit. En har meddelat i annat media, vad som nämndes till den skogsägaren, när Vida krampaktigt också försökt hävda, att det blir rätt volym med matrisfub.
Taggar: Derome, Matrisfub, Vida;
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 PT
skriven :

Kontroll av program som läser på djupet ? Detta bör du förklara för dina läsare, vad är det för program, jag tror ingen förstår, är det någon slags mjukvara ? Jag tror alla undrar som är skogligt kunnande vad är det du skriver, hittar du på saker, förklara dig.