virkesakuten

Ett verktyg för bättre virke.

13 Holmen misstag.........

Diskussionen i Holmens monter gick över till att diskutera den mäktiga artikeln i ATL, som valsat runt i kontakter med skogsägare. Inköparen tyckte artikeln var mest osanning.
- När jag då syftade på längdmätningsfelen så "högg" han och menade att maskinen var kontrollerad av VMF, så påståendet i tidningen var helt fel. Mitt påpekande om att det kunde de ju själva kolla genom uppgifter på mätsedeln, som ATL gjort. Argumenten bet inte på denne inköpare. (Synd att jag inte visste då vilken roll denne person hade på Holmen.) Jag var dock förvånad över hur väl han hade "läst in fallet".

Jag valde att ta upp, att det hade ju blivit väldigt mycket massaved i slutavverkningen. Först kom något ytligt om att skogen var inte så fin i avverkningen.
- Men i samma mening kom något tydligt. Inköparen sa: "Vi behövde massaved då." !!!!!!!!!!!!

Det tog mig en stund att tolka in yttrandet. Det kändes dock så tillräckligt bra för sammanhanget, så vårt samtal avlutades med i huvudsak "sedvanliga artighetsfraser".
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: