virkesakuten

Ett verktyg för bättre virke.

Tele2 igen

Jag har fått en kommentar här från Tele2, som jag svarat på direkt.

Följande hade hänt senast i en rad av problem under 5 månader.

 

Från måndag kväll (3 jan) till fredag morgon (7 jan) var jag spärrad. Möjligen upphörde det något tidigare eftersom avslut avslöjades av en annan person som från Tele2 kontaktade mej omkring ett problem. Han gjorde koll på spärrningen när jag klagade.

Jag var lovad SMS när spärren var hävd. Så hade inte skett då och inte ännu.

 

Att gång på gång uppleva att löften inte hålls (minst en handfull) och som svar får höra "Att sånt händer. Vi kan inte göra något åt det" gör mej förbannad.

Oansvarigt att inte ta fulla ansvaret på Tele2.

Tar jag kontakt med Tele2 kan 2-4 personer behövas väntas på efter varandra varje gång långa köer. OBS det går inte att mejla till Tele2!!!!!

 

Jag noterade att kundundersökning gjordes aldrig när jag kontaktat kundservice vid krångel. En tid var det bara efter teknisk support.

 

Jag får med udda lösningar för internet hanka mej fram nu så jag kan kolla mejl etc. De lokala datakonsulterna so mhjälpt mej frosar i vad som hänt mej med Tele2.

Kompensation för detta vore ett sätt för Tele2 att visa inlevelse någon gång i soppan, som jag varit med om.

(Dock står inte allt dokumenterat i loggarna hos Tele2, har det visat sej, vid jämförelse med mina dokument.)

Det vore välkommen med ett svar och kompensation när de nu studerar hela ärendet och ser vad det blivit av det.

Fortfarande kvarstår varningen!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Tele2
skriven :

Hej,



Jag verkligar verkligen de problem du haft med ditt bredband. När en felanmälan är klar ska du bli kontaktad, antingen via telefon eller via SMS. Att du inte blivit detta tar vi på oss det fulla ansvaret för.



Kundundersökningen är inte alltid igång. Det spelar dock ingen roll vilken typ av ärende du har, redan innan du kommer fram i kön får du information om att vi har en undersökning efter samtalet. Vi vill ha information om såväl positiva som negativa upplevelser av vår kundservice, detta för att kunna utveckla det kunderna är nöjda med samt för att bättra oss där vi brister i kunskap eller bemötande.



Du får gärna maila mig dina kunduppgifter, så kontrollera jag mer ingående vad som har hänt och återkommer till dig.



Med vänliga hälsningar



Ida Jönsson, Tele2.