virkesakuten

Ett verktyg för bättre virke.

82 LRF blockerar.....

På många ställen i vårt samhälle försöker man framställa en ”städad fasad”. Pekar jag på politiken så har ni sett exempel där, trots narkotika i miljön.

Varför har inte Södra en enda insändare från medlemmar i sin tjocka reklamtidning? Det beror inte på utrymmesbrist. Jo, uppenbart är anledningen att det skall på ryskt vis inte förekomma kritik synlig. I stället skall krav på förändring gå genom motioner där det finns en handfull möjligheter för Södra till blockering. Räcker inte det så gör Södra som när en person i trakten av Ingelstad motionerade om känslig sak och blev uppringd och besökt av högsta ledningen i Södra.

Svenska skogstidningar har slutat kritisera och t.o.m. titta på förhållande där utveckling borde ske. Jag tänker mest på Skogforsk, som blivit nästan en skyddad verkstad.

Följande gjorde man för god tid sedan i LRF media, när en medlem regerade för deras tystnad omkring bedrägeri av mångmiljardstorlek. Sannolikt uppmanade av ledningen i LRF (vd) efter deras helt tysta agerande omkring olaglig matrisfub. (Det var mig de tystade, först med att säga att matrisfub är bra för köparna och sen för skogsägarna som blev bedragna.)

Sen hände detta; Fortfarande får jag följande retursvar när mejl skickas till någon på LRF media (Land och ATL). Vill ni reagera?

 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: