virkesakuten

Ett verktyg för bättre virke.

16 Swedbank

Är det rimligt att dra slutsatsen att Swedbanks kundombudsman Per-Olof Ohlsson blivit ”överlusad” med jobb eller har han fått slut? Det är fem veckor sedan han fick hjälp med att titta på fyra specifika frågor, som vi från 19 juli begär svar på från Ulf Möller. Per-Olof har fått liknande hjälp tidigare men inte ”orkat” att läsa innantill, trots att andra tycker det är tydliga frågor. Osökt kommer ju undringen om det är sedvanlig tidsfördröjning från Swedbanks sida Ohlsson sysslar med, när han egentligen vet att de åter gjort fel. Om han har grundskolekompetens så borde han klarat läsningen av de fyra frågorna som vi vill ha svar på.

Personer som följer detta säger, att de nog inte vill svara. Men de menar att det är sämsta tänkbara metod vald från Swedbank, eftersom det upptill penningtvätt, datorproblem och nu ”svek” mot skogsägare genom sina ”överreklamerade” 207 skogsexperter, gör att de nu får mängder av kritik och troligen ännu mer problem.

Tolkar jag den lokala banken rätt, så ser de med oro på vad Swedbank håller på med. Skulle de tappa kunder ”blir det inte roligt för Swedbank”.

Har ni haft med Per-Olof Ohlsson att göra eller har ni sett något annat som inte Swedbank borde gjort så skriv några rader här.

Tiden arbetar inte för Swedbank. Nu bekräftas att deras 207 skogsexperter ”var inte mycket att hänga i julgranen”. Nu barrar den betänkligt.

Swedbank valde att inte svara inför detta tillkännagivande.

Taggar: Matrisfub, Swedbank, Virkesbörsen, fuskfub;