virkesakuten

Ett verktyg för bättre virke.

Länsförsäkringar 16. Förhalar tid.

En försäkringstagare i Länsförsäkringar ringde mej idag och framförde följande.

I god tid före 8 jan 2008 ringde skogsägaren till Länsförsäkringar och anmälde att han ville ha sin skada omräknad på de vanligaste faktorerna stubbar och brutet.

För några månader sedan ringde han och undrade när Länsförsäkringar kommer med svar.

Då kommer svaret omedelbart att han har inte anmält någon korrigering och det är för sent att begära resning.

Skogsägaren kunde beskriva telefonsamtalet och krävde att tjänstemannen på Länsförsäkringar kontrollerade i sina kontrollmöjligheter.

Senare kontakt kommer erkännandet att skogsägaren hade rätt.

 

Listan på märkliga händelser som alla pekar åt hur Länsförsäkringar agerar för att göra det svårt för försäkringstagare att få sin rätt tycks visa på mängder av varianter.

Läser ni tidigare exempel på denna kategori finns liknande exempel på nonchalerad handläggning . 1.5 år har förekommit i tidigare fall där Länsförsäkringar försenat handläggning. Sen försöker man slingra sej ifrån räntekompensation i dessa fall ändå.

  Jag tar emot fler beskrivningar av hur försäkringsbolag agerat där det går att få ”ansiktet” tydligare visat på olika bolag. Denna blogg läses av många värdefulla kontaktpersoner som kan påverka hur försäkringsbolag bör bemötas eller behandlas.