virkesakuten

Ett verktyg för bättre virke.

171 B Södra behöver förbättras

Skogsägare skrev"Det låter för jävligt med sånna yttranden från en förtroendevald. Var finns respekten?" (Från blivande ordf.)

Det tyckte också en förtroendevald som trött lämnat arenan. 
Jag kommer att i serie här beröra hur en förtroenderådsordförare nyligen varit likgiltig för en mängd misstag som Södra gjort. 

Skogsägaren skrev: "Det är mycket snack här återstår att se om det finns kraft för verkstad. Antagligen ska bölden mogna mer innan det är dags att skära."

Det borde vara hög tid för att skapa samsyn om motioner skall skrivas och inlägg förberedas till årsmöte. Januari är sista inlämningstillfälle. Va inte främmande för att krokben läggs. (En motion försvann.)
Södras ofta "skenheliga" ägarmöte pågår. Använd dessa. Men det krävs att kritiska synpunkter kommer med hela vägen till styrelsen och tillbaka till efterföljande uppföljningsmöte.

Skogsägaren skrev: "Under tiden gäller det att stötta personer som Bertilsson som kan det här. Reagera om de försöker med skitsnack eller frysa ut".

Aktiviteter måste ske från medlemshåll.
Jag är inte skogsägare. Min insikt är från 36 år i arbete på Södra, som avbröts när Södra ville spara pengar och slopade intern utbildning på prislistor och ekonomisk aptering. (Avgörande var när jag lade fram upptäckt att 30 av 33 skördaredatorer hade avgörande fel i prisfilen för aptering i datorn. Så är det väl på andra företag också svarade södraansvariga.)
Fortsätt att hämta förslag härifrån. Jag får ganska många "berättelser" från skogsägare och entreprenörer. Även gamla södratjänstemän hör av sig när de slutat.

Anser ni att det var något positivt i Gösta Edströms skogsägareförening så kämpa för det!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: