virkesakuten

Ett verktyg för bättre virke.

Bättre besked om prisnivå!

Inspiration kommer genom mejl och telefon från skogsfolk. Egentligen känns det riktigt inspirerande men det tar tid. Men tack vill jag framföra till Er.

- En tid har det framförts önskemål/krav på jämförpriser på nya prislistor, som presenteras i marknaden.
Som exempel på jämförelse har prislistetesterna, som vi gjort på ATL nämnts.
- Eftersom det finns offentliga trädbanker (även om de är dåliga) så kan jämförelse nu åstadkommas genom test med dessa.

Jag förslår att ni ber köparen om apteringsfil till skördare (APT-fil). Ge er inte, de gör sådana filer till sina egna maskingrupper.
- Skicka filen men även "pappersprislista" så jag kan se att den är rimligt rätt inlagd. Scanna gärna listan och skicka allt på mejl till mej. Jag försöker göra liten test på prislistan och presentgera här.

Min mejladress är: [email protected]

Skickar ni enbart pappersprislistor väljer jag troligen bort dessa eftersom det tar tid att "knappa" in dem. (Jag kan dock ge några synpunkter tillbaka.)
- Luska också ut om det utgår premie i någon omfattning eller andra "favörer".
- Resultatet bör bli att färre skogsägare behöver luras av dåliga prislistor.

- Till verket gubbar och kära damer! Jag lovar inte att testa allt men några kan jag prova.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: