virkesakuten

Ett verktyg för bättre virke.

94 F Sågverk i Dalarna

Forts på Wedas tarvliga beteende mot kvinnan. Utgå från förra inlägget och försök förstå följande;

Jag kämpar sen 1 år för att få tillgång till produktionsnotan från skördaren, där det verkliga uttaget är dokumenterat. Tillika med att jag tvingades anlita en konsult med spetskompetens, som efter ytterliggare flera månader lyckats få produktionsnotan. ”Den som inte fanns.”   (Detta beskrivs ingående längre fram i skrivelsen). 

 Min konsult Lennart Bertilsson körde från södra Småland upp till Dalarna och räknade stubbarna efter furorna. Det visade sej tidsödande och svårt att finna samtliga. Han hittade 58 stubbar. Produktionsnotan visade (senare) 61 avverkade furor!   Bertilsson körde även till skiftet där groten olovligt hämtats. Där han bekräftade och dokumenterade, det en konsulent från Skogsstyrelsen tidigare också konstaterat. Att groten, efter 1000 m3 granavverkning, är hämtad så, när på 3 st högar av ca 1- 1/5 m3f grot. Produktionsnotan från denna avverkningen har inte delgetts mej!

Nu kan du förstå varför jag kämpar att få fram märkning av stubbar som avläses med drönare,

en teknik som i dag är helt möjlig. När detta blir i lag reglerat, inklusive produktionsnotan och att åklagare vid tvist, för vår talan. Då först kan vi förhoppningsvis, bli mer jämspelta med bolagen.

Så säljaren med hjälp av en drönare kan avläsa stubbarnas märkning mot den obligatoriskt medsända produktionsnotan efter avverkning.

Taggar: Siljan, Weda;
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: