virkesakuten

Ett verktyg för bättre virke.

Elmia B

Inledande inlägget i denna serien om pionjären på processor, som tog till sig värdet av god aptering, har gjort att en annan förare i generation 2 SMS:ade mig och förklarade samma sak. Även denne hade nu lämnat Södra efter att Södra uppträtt som en "buse" flera gånger mot dem. (Jag har inte svårt för att gå i god för gängets vilja att göra bra jobb. Men detta skulle Södra ha till underpris.)

Båda entreprenörerna jag nu nämnt om hade så god apteringskunskap att de genomskådade Södras "kostnadsjakt" som sannolikt Södratjänstemännen var beordrade att utföra mot "bättre kunnande" även hos dem. (Jobbet är vikigt.)

Jag tänker på händelser som speglar förfallet omkring aptering på Södra. Mellan 2000 - 2005 träffade jag några Södraförare och jag frågade hur de får apteringsutbildningen sen jag slutat på Södra. Fler sa: "Vi har inte haft "riktig apteringskurs" sen du var ute 1995-96 (vid nya klassningens införande). Vi har haft någon dag med VMF:s guldkortskurs, men då talas inte om ekonomi utan bara hur stock/bit ska se ut."

Taggar: Södra;
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: