virkesakuten

Ett verktyg för bättre virke.

8 Elmia

Montern för Bergs Timber besöktes på fredagen. Jag frågade efter prislisor och fick ett långsökt svar, att "det har vi nog inga med oss".

Jag frågade om de köpte timmer, vilket de medgav.

Då frågade jag hur de marknadsför sig utan att visa sina priser. Det kom inget svar.

Nästa fråga till personen var vilken roll han hade på Bergs. Jo han var inköpare. Då frågar jag hur han gör virkesaffärer och om han inte då visar prislistor.

 Då frågar han var jag har min skog. Mitt svar blir att jag har ingen skog men jag har vänner i Bergs upptagningsområde som jag hjälper vid affärer.

Han erbjuder sig att skicka prislistor. Därför fick han mitt visitkort. (Han studerade detta med undrande blick.)

Prislistor har inte kommit. Varför? Varför?

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: