virkesakuten

Ett verktyg för bättre virke.

79 O Sågverk i Dalarna m.fl.

Kvinnan skriver hur Weda arbetade;

Jag vill också nämna, att någon produktionsnota på dessa två avverkningar har inte lämnats från Weda Skog AB.

Avverkningsrätten på ett kontrakt hos mig har tidigare varit tre år. Då den tiden gått från kontraktet på Kyna undertecknats (där tallarna olovandes togs), ringde jag Brittus och påtalade att kontraktstiden hade gått ut. Jag sa, han ska inte utföra något där.

Brittus upplyste inte om att på kontraktets baksida, står 5 år!

Jag uppfattade att vi var överens. (Vad tänkte Brittus i sitt huvud? Om jag gjort något, ex. sålt avverkningen till någon annan, skulle han stämt mig då för kontraktsbrott?)

Sen hände saker som ni vet. (Avverkningens startades utan att jag nåddes.) När jag ringer Erik Brittus 27/3  2013, onsdag före påsk, efter att från granar fått veta att avverkning pågår utan att jag fått veta något. Jag får då av Brittus veta att avverkningen är utförd till ett netto ”4 500:-” OBS 61 st grova 175-åriga tallar (ca 80 m3) är också avverkade i detta och många med stamblockskvalitet.

 Brittus har inte tid att träffa mej någon av de närmaste dagarna.

Brittus föreslår. ”Kom upp i höst när löven fallit, så ser vi över alla tre skrifterna.

Observera: Det var mars och frusen mark. Så jag svarar häpen,

”Det finns inga löv nu heller”??? 

Alltså efter 1,5 år, sedan jag talat med honom, att inget skall göras på Kyna avverkar Brittus 360m3 (minns ni kontraktet, det var på 75 m3), inklusive mina skyddsvärda furor! Utan att fått kontakt med mej.

Fem gånger, mer mot överenskommet och inskrivet i kontraktet

Taggar: Weda;