virkesakuten

Ett verktyg för bättre virke.

79 Sågverk i Dalarna m.fl.

                                                                            Aneby 2016-11 -23

Underlag  till Virkesakuten, artikel Weda. 

 Lennart Bertilssons och mitt arbete vid upptäckter på Wedas avverkningar behöver bli väckande i skogsägarkåren.

Jag ska göra vad som står i min makt för att minska på dessa avverkningsproblem.  Därför vill jag inspirera er till att det bildas en stiftelse/samordningsgrupp.                                             

 Min erfarenhet är att Sveriges största näring, handel med virke måste REFORMERAS

De 300 000 markägare som finns i Sverige, måste bilda en stiftelse, med syfte att påverka och bevaka lagar och förordningar. Så att även skogsägare ingår under Mänskliga Rättigheter och under Sveriges Grundlagsskydd, så säljare och köpare blir mer jämspelta inomskogsnäringen.

Det behövs och är nödvändigt för att åklagare ska kunna åta sej dessa mål.

Den möjligheten finns inte idag. Inte ens då regelrätta stölder begåtts får den enskilde skogsägaren hjälp av polis eller åklagare att utreda brottet.

Citat från polisen: ”finns det ett kontrakt då tar vi inte det”

Skrivs ett kontrakt mellan säljare och skogsbolag, då måste säljaren vid tvist, använda civilrätt. Dess värre har bolagen oftast, ytterliggare säkrat sej med förtryckt text på kontraktets baksida ”skiljenämndsförfarande”!

 Jag återkommer i denna avsikt.

 

Taggar: Siljan, Weda;
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: