virkesakuten

Ett verktyg för bättre virke.

Diverse...

En sedvanligt anonym bolagsperson anser att mina "tack för synpunkter" är fler än de kommentarer som kommer här på Virkesakuten. 

Det finns flera orsaker till min skrivning. Jag tar upp även anonyma kommentarer när de innehåller meningsfulla tips/fakta. Men de hamnar inte på Virkesakuten i original. Dock önskade jag att fler vågar stå för sina synpunkter. Skriv er mejladress, den syns inte på Virkesakuten. Viss anonymitet tycker jag tyder på att de arbetar "på utsatt plats". Jag har även fått telefonsamtal som efteråt bekräftat detta. Det känns allvarligt att "företagspiskan" orsakar sådant när verksamheten har fel.

Sen har jag telefon som både får flera samtal per dag och jag ringer andra personer, som då vill förmedla sina reaktioner över egna upptäckter och sådant de läst här och kontrollerat i sin närhet.

Reaktioner tyder på en alltmer restriktiv syn på skogsföretag inför avverkning. De skogsföretag som har stora maskiner tittar man bort från. Erfarenheter från breda vägar och vindfällen som skogsägare ser vid jakt och promenad i skogen skär som knivar i många skogsägare.

Företag har reagerat på två dagar från skrivning om dem och gjort vad som liknar "en pudel", för att inte exponeras ytterligare.

Taggar: SYDVED, Vida;
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: