virkesakuten

Ett verktyg för bättre virke.

79 C Sågverk i Dalarna m.fl.

                              Försök till förhandling.

Vid vårt första möte våren 2013  med styrelseordföranden Peter Eklund, i det certifierade bolaget Weda Skog AB.  Begärde jag skadestånd för att de utanför kontraktet  avverkat mina mäktiga 175 åriga furor.    Inklusive likvid för den olovligt bortforslade groten  efter 1000 m3,  uteslutande gran, från en tidigare avverkning  i januari 2011. Där kontraktets uttag var skrivet på 600 m3.

Värde av grot c:a      35.000:-

61 furor a. 2 700:- = 165 000:-

Eklund fick erbjudandet att göra upp i godo.

Med orden  ”ge mej 200 000:- så glömmer vi detta”

Det var innan jag tog hjälpt av min konsult med de bevis vi nu har på 38 oegentligheter.

Obsservera: Eklund visste då att det handlade om 61 furor. Han, hade tillgång till avverkningsuppgifter! Medan jag trodde det var 45 st.

Det är kaffepengar för Weda, så motståndet att göra rätt för sig, det måste ligger på ett annat plan,

när de fattade beslutet att sända enbart 20 000:- utan någon vidare diskussion.

Med vetskap om de lagar som är stiftade för att passa de stora bolagen, så kan dess ägare och styrelseledamöter fortsätta ta det de vill ha i våra svenska skogar

När bolagen sedan blir ertappade, dikterar de villkoren för ett eventuellt skadestånd,   medan vi drabbade har  små möjlighet till rättelse, om vi inte förenar oss.  

Taggar: Weda;
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: