virkesakuten

Ett verktyg för bättre virke.

Nyheter... (?)

Dagen har ägnats åt elevträff på Stora Segerstad. Skolan blir nu ensamt centrum för skogsutbildning och utbildning med djur i södra delen av länet. Stora utbyggnader görs.

Redan vid betalning av inträde säger hurtigt en mogen man. Du är Bertilsson, som hade mig i skog på Praktisk o teoretisk kurs 1965. Kort och trevligt samtal blev följden. Han hade klarat sig riktigt bra trots sitt speciella utgångsläge.

När jag för (äldre) kurskamrater nämnde om vad jag ägnar mig åt, var det flera som genast nämnde om flera överutnyttjande från virkesinköpare. Flera berättade också om hur plumpt bolagen sen försökt bortförklara felen.

Det visar hur ögonen håller på att gå upp för skogsägare. Bolag med skiljenämnd betraktades definitivt som B-laget.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: