virkesakuten

Ett verktyg för bättre virke.

531 Vida problem.

Virkesmarknaden har ju alltmer medgett volymfelen med matrisfub/fuskfub. Men lögner om åtgärder mot detta har framförts. Därför efterlyser jag sådana yttrande från olika köpare.

Har ni fått yttrande från personal på Vida där de påstår, "att de använder prislistor i skördare, som anpassar sig efter beståndets egenskaper, för att ta bort felen som uppstår med matrisfub"?

I så fall önskar jag bekräftelse på detta från dig. Du kan mejla mig med mejladress nederst i Kategori Syfte. Eller göra kommentar  och skriva under med bara mejladress, som inte syns i kommentaren.
Taggar: Derome, Holmen, Vida;
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anonym
skriven :

Jag refererar till ovanstående inlägg om det bedrövliga införseln av den s,k matrisfubben som del av Vidas timmer mäts in i. Enl kontakt medtjänsteman på Vida Skog centralt under 2014, är dock detta inget problem som drabbar Vidas leverantörer, pga skördarns prislista anpassar sig efter beståndets egenskaper för att ta bort matrisfubbens konsekvenser. När eventuella nya Vida kunder ställer krav på öppen redovisning på skogsförsäljning, har Vida dragit sig ur affären. Var finns öppenheten vid denna sorts agerande