virkesakuten

Ett verktyg för bättre virke.

Sågverk i Dalarna 35

Weda Skog söker till Moradistriktet en erfaren virkesköpare. Månne är det kanske erfarenheter komna från granndistriktet, att det kan var svårt att lära upp inköpare. Inte ens på 5 år klarades uppgiften där, vilket resulterat i mängder av felredovisningar och felaktigheter. Inköparen blev frånkopplad omedelbart omkring det omfattande ärendet. 

Jag noterar att det står i annonsen att Wedas affärsstab följer upp alla rundvirke och biobränsleaffärer. Ändå upptäckte de inte trots påstötningar, att grot från 1000 m3 skog bara försvann.

 Ärendet ligger nu på högsta ledningens bord, men har inte lösts.

Taggar: Weda;
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Väster
skriven :

Jag har ställt frågor av olika typ till vd Peter Eklund på Bergkvist AB som också är Weda Skog.
Inte en enda fråga är besvarad. Detta trots att något positiva svar vore bra för Weda. Därför drar jag slutsatsen att både inköparen och entreprenören som orsakat förluster för den äldre kvinnan är kvar i Weda.
Eklund påstår i stället lite nedlåtande att det som är falskt på Virkesakuten får jag ta reda på.
Lägg märke till att Weda har ju inte dementerat något, varvid text och bilder bör stämma.
Svara därför på mer om groten som försvunnit, eftersom Eklund hävdar väldigt diffust något om att förklaring finns.