virkesakuten

Ett verktyg för bättre virke.

Syfte

Min kontaktyta har ju blivit ganska stor och har präglas av personer som vill uppmärksamma förhållande som i olika omfattning bör bli känt och helst förändrat.

 

Bland de som förmedlar material till mig finns;

- Entreprenörer, även sådana som bytt företag eller slutat.  Här kommer det fram hur de varit tvingade att "hålla god min" vid "trubbel". Ibland är det nästan order, men vanligare att de gjort av rädsla för åtgärder från bolagshåll.

- Skogstjänstemän som avslutat sin tjänst. Flera berättar om "propaganda" de förmedlat med  svag och felaktig bakgrund. Ibland i all välmening för något syfte, men för helheten och på sikt felaktigt.

- Mätningspersonal i tjänst och några som slutat, varav några från ansvarsposition.

- Givetvis mest skogsägare, som upptäckt felaktigheter.

 

Detta är några av mina källor, som jag försöker välja ur och efter förmåga utforma deras förslag för nytta för andra.

- Kan detta med mina förutsättningar bli bättre så bidra med ytterligare utvecklande förslag.

Taggar: avverkningsuppföljning;
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: