virkesakuten

Ett verktyg för bättre virke.

Ny kommentar Nr 518

En tämligen liten nyansering till kommentar på inlägget Nr 518.

Eftersom jag haft mycket öppen mejlkontakt med Ulf så tror jag han bevakar sin rätt, om det skulle behövas. Dock delar jag ye:s "markering".

Det är tyvärr vanligt, att skogsägare tar för givet, att lämnade löften infrias och att även "underförstått" infrias. Men som ni vet är det många inköpare som inte uppfyller löften, när väl virket är vid såg.

Se till att allt som nämns blir nerskrivet i kontrakt eller bilaga. Det skall inte uppfattas som en besvärande förtroendekris att begära klara besked. Det skall i alla affärer var en självklarhet. Om inte så är fallet blir det som nu, att en köpare blir misstänkliggjord delvis offentligt.

Trenden som märks är, att är det inte skrivet något så försöker vissa slinka undan. Jag hade nyligen flera personer som anmält sig till en 45 timmar lång kurs. Efter några sammankomster som de inte kom till, meddelas att de avstår kursen. Tiden räcker inte. De hade då hindrat andra att närvara och det värsta av allt, en av dem ville inte betala kursavgiften 500 kr. (Jag hade inte uttryckt de juridiska orden, att nu är anmälan bindande. Å andra sidan var flera besked lämnade, att kursen var nu fulltecknad och att de som hade kamrater som ev. ville vara med inte kunde lova närvaro. Jag har gjort så i 40 år utan problem tidigare.)
Taggar: Vida;
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: