virkesakuten

Ett verktyg för bättre virke.

16 SLU undviker

Min erfarenhet omkring brister i SLU:s exkursioner och svar som forskare gett har gjort mig tveksam till objektiviteten i verksamheten SLU utför. Läsare här drar liknande slutsatser.

Jag ställde ju frågor till exkursionsledningen omkring några förhållande omkring exkursionen på Siljansfors i november. Han svarade inte utan det överlämnades till Lars Lundqvist SLU, som svarade i mejl.

Besökare reagerade ju för att inte Lundqvist kom tidigare till Siljansfors, så han varit med från start.

Lars Lundqvist svarade: "Att jag inte kom tidigare berodde på att planet från Arlanda till Mora blev flera timmar försenat pga dimma på morgonen i Sveg."

Jag vet inte orsaken till varför han inte kunde varit på plats dagen före.

Besökare noterade att Lundqvist också valde  att köra hyrbil efter bussen och inte var kontaktbar då för besökare i bussen vid förflyttning.

Lundqvists lillgänglighet ansågs negativt påverka värdet av exkursionen. Detta förstärkte ett "avstånd" mellan honom och besökarna. 

Taggar: SLU;
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: