virkesakuten

Ett verktyg för bättre virke.

14 SLU undviker

Min erfarenhet omkring brister i SLU:s exkursioner och svar som forskare gett har gjort mig tveksam till objektiviteten i verksamheten SLU utför.

Jag ställde frågor till exkursionsledningen omkring några förhållande omkring exkursionen på Siljansfors i november. Han svarade inte utan det överlämnades till Lars Lundqvist SLU, som svarade i mejl.

Jag frågade: Finns någon dagbok skriven från SLU:s sida omkring dessa exkursionsdagar?

Lundqvist svarar:" Nej, jag tror inte att det finns någon dagbok skriven om exkursionen. Vi brukar inte dokumentera skriftligt vad som sägs eller förevisas vid föreläsningar, kurser eller exkursioner".

- Detta överraskar mig. Det vore ju ett sätt att ge lämnade synpunkter ingång till fler i SLU. Onekligen undras om SLU inte vill bli påverkade. Vill de inte att även kritiska synpunkter skall bli nerskrivna? Det är ju annars ofta en skyldighet att göra utvärdering efter arrangemang.

Taggar: SLU;
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: