virkesakuten

Ett verktyg för bättre virke.

VMF SYD

VMF SYD hade en monter på Elmia 2013 , där en stocks volym skulle bedömas i m3fub.

Therese Berg från kontrollverksamheten fick frågan, om det var matrisfub eller äkta m3fub som avsågs.

- Therese svarar att det är i princip samma sak.

- Jag ber henne förklara, hur det kan vara så med olika avsmalningar på stockarna och olika medellängder på virket.

- Hon säger då att "matrisfub fungera alltid på partinivå".

- Jag frågar då hur stort parti, det måste vara för att bli rätt.

- Therese börjar bli besvärad av frågorna och svarar "lite ansträngt", "det skall vara ett ganska stort parti".

 

Jag frågar med tydlighet, om hon anser, att alla stora partier får rätt volym med matrisfub/fuskfub?

- Jag minns inte exakt ordval men hon hävdade att matrisfub är godkänd.

- Eftersom det inte visats något sådant dokument vid frågor under 13 år ber jag att få se detta godkännande. (Jag minns ju Lars Björklunds svar i Skogsland, om att matrisfub har inget godkännande, men det används ändå.)

- Therese Berg säger att godkännandet finns på VMF.

- Jag lämnar mitt visitkort och ber med tydlighet, att jag skall få detta godkännande, vilket Therese lovar att skicka efter att sett på kortet vem jag var.

 

Hur tror ni det gick?

Taggar: VMF, fuskfub, matrisfub;
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: