virkesakuten

Ett verktyg för bättre virke.

Tack!

Hoppas att inläggen här bygger upp en vilja hos er att förändra skogsbranschen. Antalet besökare är fortfarande i ökande takt. Ex. var gårdagen den bästa tisdag jag sett.

- Om det ökar med besök från bolag klarar jag inte att bedöma, men Södra, Holmen, Skogforsk, SLU, Skogsstyrelsen, Vida (förståss) m.fl. dominerar.

- Virkesmätare tror jag finns i den stora mängd som bara står under Telia.

 

Inse att du kan på många sätt påverka utveckling till det bättre.

Gör det med inlevelse och inhämta kunskap.

 

(Jag försöker få besked från en som kritiserat och skall vara från skogsägarledet, som hävdat sin goda kompetens. När jag ber om att få se prislista och del av mätsedel, så är allt försvunnet från förra årets virke. När jag ber om hans beskrivning av vilka grunder han då apterat efter, så blir han "tyst". Denna sorts agitatorer för inte utvecklingen framåt. Kanske är han inte ens skogssägare.

Därför ber jag er att i minst möjliga mån använda anonymitet här.)

Taggar: Holmen, SLU, Skogforsk, Södra, Vida;
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: