virkesakuten

Ett verktyg för bättre virke.

370 Vida problem...

Följande inlägg innehåller något om varför denna tråd skapats och vad jag anser kan göras.
"Men jag funderar en hel del på varje avsnitt.
1 Dels är det ett ett vanskligt försök jag gör att berätta hela historien runt en avverkning eftersom den kan vara lite sedelärande om vilka knep som skogsägare kan drabbas av från köparen. Jag hoppas egentligen att inte läsarna tröttnar. Men vi vet ju att upptäckterna har eskalerat från ca 1 sept. och gör ännu.
2 Dels måste jag väga orden så inte det blir övertolkningar från något håll. Det når mej nämligen att Vida sagt direkt osanning i dagarna om det som hände denna veckan. Bl.a. står det påstådda i strid med skrivet material vi fått. Vida tycks försöka dämpa kritik till varje pris.

Egentligen är det synd att ett företag skall bli exponerad på detta sätt men de fel som gjorts beror på Vida själv. Jag hoppas att många (t.o.m. andra företag) skall lära sej av detta som upptäckts, inte minst att det kan upptäckas."


Vida har ju inte visat inlevelse till rättelse. Egentligen bara ett ersättningsintresse på ca 4% av verklig skada.

Vida har kanske en avsikt att skogsägare skall "lära sig" att det går inte att få rätt mot dem. De har flera "vallgravar" omkring sig. 
1 Förneka i stort och vägra, att titta på felen som gjorts.
2 Skiljenämnd, som Vida bedöms utnyttja genom de möjligheter stora företag använt vid liknande tillfällen.
3 Lova men inte fullfölja, med följd att tiden går.

Om inte företagen inser att de placerar sig själva bland företag som inte vill göra rätt för sig, behöver skogsägare stöd på det sätt som denna aktion tänker uppmuntra till.
Om Vida sköter sig är tingsrätt precis lika bra som deras skiljenämnd. Men om Vida inte sköter sig är skiljenämnd en nästan definitiv omöjlighet till lösning för skogsägare.

Fundera på varför Vida inte stryker skiljenämnd!
Välj därefter vilken typ av företag ni vill ha affärer med.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: