virkesakuten

Ett verktyg för bättre virke.

22 Södra behöver förbättras...

Jag var i avsnitt 21 otydlig om konsekvenserna av apteringen som avvek från apteringsinstruktionen. De 81% av bitarna som var i en av längderna var ju felapterade. Om de 20 kr/m3 som priset felar mot utlovad nivå på hela mätsedeln beror på fel vald längd kan jag inte bevisa i de uppgifter jag har.

 

Notera att Södra inte lämnar ut mätsedlar ”frivilligt”.

Om inte denna leverantör begärt mätsedlar hade inte ens vetskapen om dessa fel uppstått.

Därför en stor varnig för Södras avsiktliga mörkläggning, som hindrar insikt om de fel som Södra uppenbart gör på de avverkningar de åtagit sej, trots löfte om god kvalitet.

 

Också en allvarlig uppmaning till er som tycker att ni fått ett riktigt avverkningsjobb utfört. Har ni kontrollerat tillräckligt?

Själv upptäcker jag i 80% av avverkningarna som når mej att felen är fler än redan upptäckt och ibland lika stora som det fel som var orsak till att jag fick handlingarna  framför mej.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: