virkesakuten

Ett verktyg för bättre virke.

Byråkrati på Skogsstyrelsen.

Angående felaktiga barkhantering på tall så är Skogsstyrelsen måttligt intresserad av att svara. Jag har påmint igen eftersom jag vet att de kan ta uppgiften ur minnet om vem som lämnat uppgiften 200.000 m3 vederlagsmätt från skördare.
Nu har Skogsstyrelsens ansvarige orsakat 10 ggr mer tid på att undvika svara än att skicka ett namn.
Senaste svar löd så här:
"Herr Bertilsson

Skogsstyrelsen handlägger de ärenden och frågor som inkommer på det sätt som bedöms vara adekvat.

Hälsningar
Magnus Fridh"


Ja annat sätt borde ju vara otänkbart.

Vill ni hjälpa till?
Kanske ni läsare vet om en tjugondel av mängden som vederlagsmäts i skördare i landet. I så fall kanske jag får svar tidigare.
Blir era uppgifter tillsammans 10.000 m3 stämmer uppgifterna från Skogsstyrelen (vilket jag dock är tveksam till).
200.000 m3 är ju bara ca 4 maskiner på årsbasis. Vi har 40 certifierade maskiner i landet och andra vederlagsmäter också.
Lennart Bertilsson
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: