virkesakuten

Ett verktyg för bättre virke.

Oseriöst: ATA TIMBER. Tage Andersson Moheda. Nr.15

En insändare i Smålandsposten har refererat till ATL:s redovisning av bristerna på ATA:s avverkningar och redovisning. Dessutom ATA:s efterbetalning som är ca 25% mot vad de flesta betalat som gett efterbetalning.
Denna insändare har Tage Anderson i svar uttryckt vara ”ren lögn”.
 Tydligen försöker han påstå att ATL:s läsning i dåliga redovisningar och uppgifter från ATA resulterat i ”ren lögn”.
Märkligt är också att insändaren som påstås fara med ”ren lögn” inte ens fått göra ett genmäle i Smålandsposten.
Redaktionen har enligt besked lagt ”locket på”.
 Detta kan tyda på att SMP är svag för ATA. De lät ex. Tage Andersson göra sitt svar i samma nummer som insändaren var införd. Mest märkligt är att inte SMP ens bad Tage vårda språket.

 Jag har gjort en insändare (finns här på Virkesakuten den 31/8) med anledning av att Tage tillät sej att misskreditera en markägare för en felvärdering som även ATA:s personal gjorde och som innebar att ATA avverkade över kontraktet.
 Min insändare har stoppats och kommer inte in i Smålandsposten.
 Redaktionen svarar att den överst nämnda insändare fått säga att de anser sej ha rätt och motparten har fått säga sitt i frågan och det räcker.
 När jag sen försöker få 8 frågor besvarade av SMP själv undviker man detta och svarar att diskussionen i fråga är avslutad.

-  Med min mycket stora insikt i avverkningarna vet jag felen som är begångna.
- Tage A har gjort sej immun med skrivningen om skiljenämnd i kontraktet.
- Smålandsposten som faktiskt visar viss partiskhet försöker inte släppa till plats för ens något av problemen nere på avverkningsnivå.
 Allt slutar i en bevisning i hur svårt en skogsägare har att försvara sin rätt emot ”etablissemanget” i form av större företag etc.
Jag återkommer med mer när tid medger.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: