virkesakuten

Ett verktyg för bättre virke.

Södra sticker huvudet i sanden fortfarande!

     Åter har en vecka gått och inget av motionärens begärda material från Södras årsmöte i Tranemo 6 mars har kommit ännu. Jag veta att flera påminnelser gjort till ordf. m.fl.
-  Det som händer är upprepning på vad som hänt i andra frågor av kritisk karaktär mot Södra.
-  Löften om svar från styrelseledningen lyser också med sin frånvaro.
-  När blir det medlemsstorm?

Jag undrar hur många som fattade innebörden av vad som stod i den begärda upplästa skrivelsen, som lästes med osammanhängande betoning på årsmötet. Kanske var det så att inte förtroenderådet själv satt ihop den och därför var uppläsaren obekant med den. De kanske fått den "uppifrån".

-  Det återstår att se om ny skogsdirektör kan skapa ny anda i Södra.
 - För mer av fuskfubsproblem så kan det bli problem med virkesanskaffningen.
-  Den avgående direktören skrev hösten 2006 att jag gått vilse och inte visste vad jag skrev om när jag kritiserade fuskfubben.
 - Sen dess har flera löftesbrott och missbedömningar gjorts av Södra i ämnet, som är kända.
 - Ännu inget sågverk som mäter i "nästan äkta fub" på tall. Endast två granverk är godkända ännu för den mätningen.
 - Allt verkar förlåtas av medlemmarna.

Kanske hade Södras rutinerade entreprenörer, som nu kastar in handduken behövt de 1-5% volym de avverkat gratis p.g.a. fuskfubben.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 J
skriven :

Om sverige är en bakdel så är tranemo hålet. usch