virkesakuten

Ett verktyg för bättre virke.

Ska jag tacka för rådet?

   Vid ett välbesökt möte som skogskorporationen hade ganska nyss fick mötesdeltagarna tillfälle att fråga förtroendemännen som var uppställda vid scenen. Som förste frågare, frågade jag om förtroendemännen hade några synpunkter på förhållandet att ingen skördare som deras företag använder kan aptera med de nya omräkningstalen vid nya m3fub betalningen. Frågan ville först ingen besvara. Till slut svarade ordf. själv  att den typen av problem behövde inte förtroendemännen agera på eftersom det var operativ verksamhet.

  När detta svar var givet gick han över till att kritisera mej personligen och uppmanade mej att inte leta efter brister som finns i dagens avverkningsverksamhet.

  När han talade mot mej gick alla förtroendemännen och satte sej och var inte tillgängliga för frågor.

    Jag har nu kommit fram till att jag inte vill följa rådet.

    Eftersom inte han och förtroendemännen bryr sej omkring problemen med nya m3fub betalningen och tydligen övrig avverkningsverksamhet bör dock ni skogsägare fundera på vilka som ska hjälpa er när problem upptäcks på era avverkningar.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: